fredag 5 september 2014

Inte som annat folk

Nej nej nej nej nej nej nej!!!! Det skulle ju flyta på IDAG! Det skulle aldrig mer uppstå några problem. Vad är det här för skit?

Min mormorsmor skulle ha sagt att Karlar är inte som annat folk. Hon har rätt varje gång. Det var en klok mormorsmor. Så var hon gift med mormorsfar också. Det krävde balanssinne och tålamod och allt möjligt.

Hur som helst, har ett manligt problem. Han bara sitter. Och jag har inte tid med sånt.

Jag vet vad som händer sen, då är han hur aktiv som helst, men innan dess? Hans självömkan stör mig. För det är vad fanskapet pysslar med nu. Vill inte, sa han bara om alla förslag på vad han kunde göra med världen ramlar ihop omkring honom.

Han måste få ett mål. Han kan gärna få vara självömkande hela tiden om det är vad som passar honom. Men han måste få en riktning.

Jag behöver tänka.

3 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Bångstyriga karaktärer har vi inte tid med. De ska veta hut.

Kati sa...

ja utan mål blir det flesta karaktärer lite vilsna :) Då hamnar de på en stol och reser sig inte förrän de har en anledning.

Mia Skrifver sa...

Carola: Exakt. Verkligen inte tid för sånt här tjafs.

Kati: Eller sitter vid en bäck och dricker vatten, vilket alltså min karaktär ägnar sig åt. Måtte vara en törstig dåre...