lördag 6 september 2014

Köra för fort på alla möjliga sätt

Kanske. Nej. Jo. Kanske ändå.

Två personer. Så långt har jag kommit i planeringen... Två personer. Vet till och med vilka. Jej. Men var? Platsen platsen platsen? Och vad gör de där? På platsen som jag inte vet var den är? Eller alltså vad de gör.

Mitt förslag från igår är att nä fasen, om jag slänger in en flaska sprit så kan de supa sig fulla och slockna. Och det var ett skämt. Men nu har jag suttit och vägt på det. Alltså inte så att jag tänker att de ska supa sig fulla längre. Utan mer grejen med just det. Alltså att göra något som man inte ska. Att bli omöjlig på något vis. Det brukar man ju uppmuntra, alltså att karaktärer gärna får göra obekväma saker. Röra om liksom.

Jag vet inte riktigt vad det är än. Men listor tänker jag, till exempel över saker man inte ska göra då man ska rädda världen.

Vad borde man alltså hinna göra innan jorden går under? Allt sånt där som man inte riktigt får göra. För att man är för vuxen, för fattig, för allt på alla möjliga vis. Men om man skiter i det. Och gör ändå. Så där som det görs ibland, alltså att folk släpper alla hämningar och idéer om vad man borde. Jag tänker upplopp, rån, sanningar, köra för fort på alla möjliga sätt och hoppa i bollhav. Måste bara lyckas få ihop det med de där två personerna också...

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Varför låta det ena utesluta det andra? ;) De kan ju få vara fulla när de hoppar i bollhavet och startar upploppen t ex :)

Mia Skrifver sa...

Jag tror att bollhavet får lov att betrakta som symboliskt för det finns inget sånt i närheten i manuset. Mer som grej alltså. Upplopp däremot och full, eventuellt. Jag måste fundera på det. Och tror att jag kan komma på nåt bättre.

Kati sa...

Hur vet du att det inte finns något bollhav om du inte vet var de är? ;) Är nyfiken på din skrivprocess. Det där låter knivigt.

Mia Skrifver sa...

Så mycket vet jag om världen i min trilogi att nåt bollhav finns det inte. Det var bara ett exempel på grejer som tenderar att vara förbjudna för vuxna, eller folk över sju år ungefär.

Nå, min skrivprocess är ju det jag skriver om här. Så det kan väl sägas att det går upp och det går ner.