måndag 29 september 2014

Mycket nu

Måndag och den här veckan blir knasigt intensiv.

Torsdag och fredag befinner jag mig i fyra olika årskurs 9 för att tala om mig, skrivande och skrämmande fantasy. Det kommer att vara intensivt som tusan och vete fasen hur det går att tala inför de där två stora årskurs 9 som alltså är så där 70-80 personer. De två andra skolorna är mindre så inte fullt så många människor på en gång. Nå, jag kavlar upp ärmarna och kastar mig in i det hela och återkommer med rapport. Just nu ska jag slipa snacket.

Och på söndag är det Åbo bokmässa där jag blir intervjuad. Sitter i samma panel som Heidi von Wright och Lars Sund. Man kan lugnt säga att vi skriver väldigt olika sorts böcker. Så kom och lyssna  på söndag 5.10, Fiorescenen kl 15-15.30. Ska försöka säga något klokt. Eller nästan klokt.

Just nu sitter jag och styr upp det praktiska, som tågbiljett till Karis.

11 kommentarer:

fivrelden sa...

Det høres virkelig ut som du får en travel men givende uke. Masse lykke til :)

Mia Skrifver sa...

Ja vi får hoppas att det inte bara känns som jobb utan att det blir givande också. För sånt vet man ju aldrig i förväg. Och tack!

Fia Filur sa...

Hektiskt men roligt för dig! Bokmässan i Göteborg är över och även om det var kul är det skönt att vara hemma i soffan igen :)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Spännande! Stort lycka till! Du får berätta sen hur det gick med alla niorna... :-)

/Liv

Mia Skrifver sa...

Fia: Ja, det var ungefär vad min kompis sa som var där, att trött i benen efter bokmässan.

Liv: Återkommer jo, med rapport. Och tack. Nervigt också.

Heléne (Bokglam) sa...

Åh, kul med bokmässa! Skulle kunna tänka mig ännu en. Och det skulle vara skoj att lyssna på dig. Lyssnade på din kollega Maria Turtschaninoff i Gbg, om hennes nya bok. Lät himla spännande.

Mia Skrifver sa...

Bokmässor dessutom. Först den lokala kalasgrejen i Ekenäs, sen Åbo bokmässa som inte har nånting gemensamt med Göteborgs bokmässa utom ordet mässa, och snart är det dags för Helsingfors bokmässa som nog är det roligare av mässandet.

Och Marias bok är bra, välskriven med ett fascinerande perspektiv och en berättelse som liksom stannar kvar.

Eva-Lisa sa...

Låter både spännande och hektiskt. Ser fram emot en rapport sen :)

Mia Skrifver sa...

Den kommer. Bara det finns något att rapportera. Nu mest bara förbereda sig.

Anna Hansson sa...

Kul med alla skolbesök du gör!

Mia Skrifver sa...

Och mer blir det senare i höst. För jo, jag tycker också att det är kul.