söndag 7 september 2014

Podda till det

Kul det här, har pysslat med podd. Alltså lyssnat igenom nästa innan den ska publiceras. Det har funnits perioder då jag tyckt att det är extremt jobbigt att höra sin egen röst inbandad. För det låter annorlunda i skallen på en än att höra den så där.

Ändå borde jag ha vant mig från barnsben. För var med i ett radioprogram som 9-10 åring där vi (barnen i olika ålder) läste in hälsningar. Varannan vecka skulle det läsas in. Ja och så har man ju blivit intervjuad om ett och annat.

Däremot är det liksom med podden, det där egna (även om vi är fler som gör den) som jag tänker, att vad fasen, jag säger knäppa saker, det låter mysko, men på nåt vis har jag kontroll över det här. Inte så att jag kan kontrollera varken mig själv eller de jag pratar med. För situationen och stunden gör mängder för vad man sist och slutligen snackar om. Utan mer att just sättet vi gör det på, att fokuserat prata om nåt visst i skrivandet - i det finns en form av kontroll. Eller vad jag ska kalla det. Kontroll tror jag.

Hur som helst, har lyssnat på vårt snack och poddat till det hela, så nästa torsdag får andra också lyssna. Just nu lyssnar mina medpoddare.

5 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Vad spännande! Du länkar väl så jag också kan lyssna? :)

Kati sa...

Jag vill också lyssna. Var hittar man de tidigare?

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Det gör jag nog. Om jag inte gör det på torsdag så gör jag det på fredag. Men ska försöka minnas att göra det på torsdag.

Kati: Det går att hitta på itunes eller så via den här http://fantastiskpodd.se som alltså är poddblogg. Även om vi alltså hela högen är fantasy, scifi och skräckförfattare, mer eller mindre så talar vi ju om skrivandet så att det också kan vara intressant för andra än inom de genrerna.

Kati sa...

tack, hittade den och en hel del andra med! :D

Mia Skrifver sa...

Fint!