torsdag 11 september 2014

Pratat text och skriva ur ALLA perspektiv

Åkte tåg, skrev och vred på vad jag ska tala om i högstadier under hösten. På en timme hinner man få många fina idéer, jag har antecknat rubbet.

Väl framme var det dags att tala text och projekt med adept. Ett trevligt jobb.

Fortsatte med långlunch med Monika Fagerholm och snackade metaperspektiv och planer planer planer.

Sen blev det en avstickare in hos Maria Turtschaninoff för att prata fantasy och fester... Dessutom fick jag mig ett eget exemplar av pinfärska Maresi. Rekommenderas att läsa boken.


Och det är ju lite extra när man är med där i slutet av boken också. *ler*


Och nu är jag trött, trots många koppar kaffe, och ska försöka samla ihop mig så att jag är på skrivhugget i morgon igen.

5 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Om jag stod nämnd på det där sättet i en bok, så skulle jag dricka tillräckligt mycket kaffe för att inte sova på hela natten! Vilken underbar känsla!

Mia Skrifver sa...

Inte långt ifrån. Låg och vred mig ett tag men man blir ju rätt slut av såna där intensiva skrivpratdagar också, så jag tror jag sovit nån timme. Men visst blir man glad över att hitta sig själv! Riktigt glad.

Eva-Lisa sa...

Härlig känsla att bli omnämnd så där! :)

Fia Filur sa...

Åh, vad fint med omnämnandet, sånt värmer :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Ja det är det.

Fia: Jo, värmer så tusans.