tisdag 9 september 2014

Tisdag!

Tisdag! Skrivkurs skrivkurs skrivkurs. 

Fjärde året jag leder kursen. Inte för att det betyder så värst, hur länge man hållit på, för en av poängerna är att försöka hitta nya och andra sätt att göra saker på. Gäller att hålla sig alert.

Det behöver finnas ett visst mått av upptäckande, av lek. För ska man sitta och hitta på är det vad man gör, leker med ord och betydelser.

Tisdagskursen kör igång och jag hade svårt att jobba med mitt eget, men ägnar man sig åt rutiner så gör man. Vilket betyder att jag tvingade mig ner i stolen, låtsades inte om att till höger ligger mappen med kursgrejer och jobbade vidare.

Nu har jag dövat redigeringssamvetet. Därmed, skrivkursmapp, here I come.

Ivern på topp, jag nästan hoppar upp och ner.

6 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Låter som en härlig tisdag! :) Jag ska försöka döva mitt "läsa-igenom-eget-manus-samvete" :)

Mia Skrifver sa...

Veckans bästa dag. Och lycka till!

Heléne (Bokglam) sa...

Ah.. rutiner, rutiner, det bästa för skrivandet. Kul med skrivkurs by the way. :)

Mia Skrifver sa...

Ja man behöver förstås göra andra saker än rutinerna också men just rutinerna är otroligt triggande.

Fia Filur sa...

Härligt med skrivkurs! Det gäller att fokusera på den saken man gör just nu och inte den man ska göra sen, ibland tycker jag det är svårt, men jag antar att det gäller att öva på det.

Mia Skrifver sa...

Det är mycket svårt. Som just nu. Här sitter jag och svarar på din kommentar när jag ska SKRIVA. Varför gör jag det? För fokusera är svårt, man är så rastlös.