söndag 28 september 2014

Vrålat i kapp

Kollade på ett program om kvinnor i musik igår. Alltså när man plötsligt blir påmind om gamla trevliga bekanta, ungefär så kändes det. Så idag har jag gått omkring och vrålat i kapp med Janis Joplin om att Lord won't you buy me a mercedez benz och funderat på varför det är så länge sen jag lyssnat på Patti Smith.

Bot och bättring, omedelbart.

För jag lyssnar på musik ungefär som jag läser böcker, alla möjliga genrer, huvudsaken är att jag dras med i svängarna. Det blir alltså en mysig blandning av L7, Janis Joplin, Neneh Cherry, Patti Smith, The Mama's &The Papa's, Lunachicks, PJ Harvey, Veruca Salt, The go go's.

Förstås för att jag känner att så här ivrig blir man bara när man vet att just den här musiken ger något textmässigt för mig också. Och iver, det kan jag verkligen behöva för att komma framåt.

Inga kommentarer: