onsdag 22 oktober 2014

Alltså kläderna då?

Det är ju sjukt att ens största problem alltid ska vara garderoben. Va fasen ska det vara bra för?

Alltså skillnaden på att sitta hemma och skriva, då jag alltså hasar omkring i mjukisbrallor och nån gammal tröja med hål eller kanske fläckar på eller inte vet jag, nåt bekvämt i alla fall och så då, ska man ut i världen... Alltså världen är då bokmässan i Helsingfors, kunde förstås bara vara att världen var undervisa nånstans i Åbo också. Eller de där trevliga gångerna när världen kräver min närvaro i något helt annat land. Nämen nu är det alltså Helsingfors. Och mjukisbrallor blir det då inte.

Förresten kan jag inte bestämma mig för örhängen heller så jag tog med rubbet.

Ja, jag är så ytlig så.

Men det är ju det där att jag vill känna mig bekväm också då jag avstår från mjukisbyxor med stora knäpåsar.

Och min garderob, alltså det ligger tyg i den, men ändå är den som vanligt tom.

En författares problem ska väl vara skrivkramp och datorstrul och att nån skulle kunna fixa lunch åt mig så att jag inte behöver avbryta mig, men nejdå, klääääder är det. Alltid. Utan undantag.

5 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

I know!!!

Mia Skrifver sa...

Och så känner man sig så TYPISK. Att just sån.

Fia Filur sa...

Brukar känna lite detsamma de få gånger jag tar mig utanför skrivarlyan.

Frida sa...

Det där problemet med mycket tyg men få kläder har jag också. Ofta. Och de kläder jag möjligtvis har är alltid lämpade åt något helt annat tillfälle.

Mia Skrifver sa...

Fia: Fast du har ju nagellack i alla fall. Nåra stycken så där.

Frida: Precis. Mina kläder skulle ha passat utmärkt att använda för slitsamt arbete där det inte är så noga vad man har på sig.