lördag 4 oktober 2014

Ännu mera grejer som jag gjort och gör, jisses

Det var intensivt och kul och än mer intensivt att besöka 4xhögstadier på två dagar.

Saker jag funderat på: rösten, att den ska hålla liksom när man pratar och pratar och pratar; i vilket skede man ser att också den där som inte är så intresserad börjar lyssna; att 45 minuter är en konstig tid, för kunde räcka med 20 minuter eller kanske 30; och hur fint det var att ha hela tiden ha en chaufför som fraktade mig från skola till skola så jag inte behövde fundera på var skolan fanns.

Nu är det över för oktober, nästa gång i november, då är det fler skolor under fler dagar men jag har ju nästa programmet klart för det så det är bara att köra på.

För övrigt, Fantastisk podd, liveavsnitt från Fantastik 2014 där den finländska falangen snackar under rubriken I Tove Janssons skugga, det ska ni ju lyssna på.

Och imorgon är jag på Åbo bokmässa och pratar. Klockan 15-15.30, på Fiorescenen. Komsi kom!

Inga kommentarer: