måndag 20 oktober 2014

Bokmässa i Helsingfors

På torsdag blir det bokmässa i Helsingfors. Själv är jag liksom aktiv på fredag. Närmare bestämt hittar man här:
24.10 Kl./Klo 11.00 Edith Södergran
Andersson, Henrika, Franck, Mia och Turtschaninoff, Maria: Fantasy = verklighetsflykt?
I USA är dystopierna de bästa och mest kritiska samtidsskildringarna. Vad är det som lockar i dystopier och fantasy här hos oss? Kan de fungera som samhällskritik och hjälpa oss att få syn på missförhållanden här och nu? Intervjuare: Janina Orlov

24.10 Kl./Klo 11.30 Totti
Franck, Mia: Maraminne
Mia Franck binder ihop nordisk mytologi med realistiska skildringar av den krassa verkligheten. Vad tillför mytologiska väsen, kan de fungera som samhällskritik och hjälpa oss att lösa missförhållanden här och nu? Intervjuare: Janina Orlov

24.10 Kl./Klo 17.30 Totti
Erlandsson, Karin, Fagerholm, Monika och Franck, Mia: Farliga flickor
Tidskriften Astra

6 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Intressant program. Det där med "farliga flickor" låter extra spännande :)

Fia Filur sa...

Tyckte också att Farliga flickor lät intressant :)

Malin sa...

Vi ses där! Gissar att jag bongar två av dina intervjuer!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Har talat om farliga flickor i rätt många år nu, jag hoppas att det ska bli farligt värre att göra det igen.

Fia: Jorå, det tycker jag också.

Malin: Vad kul! Det blir ett väldans hejande där i de svenska korridorerna också, antar jag.

Frida sa...

Åh, alla de där hade jag velat lyssna på. Låter väldigt intressant. Hoppas det blir lyckat!

Mia Skrifver sa...

Ja, det hade varit trevligt att ha dig i publiken. Och det blir säkert fint med alltihop. Hoppas jag också.