onsdag 8 oktober 2014

Ingen rusning, allt på en gång bara

För närvarande för jag ganska sjuka samtal med mig själv. Blandar dessutom ihop allt.

Så här: Mejla om datum för skrivadag i januari - hmm, skriv upp datum också. De ska in där i borgen. Men de kan inte stanna länge. För sen är de i huset och där händer det annat. Jag måste mejla mina adepter också. Skriva på kontrakt för november och högstadieprat. Stipendier. Söka såna. Var är den där karaktären medan de är i borgen? Och när ska den där karaktären råka illa ut? Hur ser det ut tidsmässigt? Ja fint. Rätt. Julfest förresten. Där är en och där är en annan. NaNoWriMo, kommer jag att hinna i år? Ikväll är det nåt. Och imorgon annat. Den där biten jag just läste var bra. Men hur ska han få ordning på det där misstaget? Nå han har nåt kapitel på sig. Jag är hungrig. Och kaffe skulle vara bra också. Det regnar.

Ungefär så där håller jag på medan jag betar av min långa lista över saker som måste göras. Allt medan jag längtar febrilt efter december.

5 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Ha ha ha! Gud vad jag känner igen mig i alla snurrande trådar som far runt i huvudet :-). Ändå har man någon sorts koll på det. För det mesta.

Fia Filur sa...

Haha, känner också igen :)

Mia Skrifver sa...

Carola: Nån sorts. För det mesta. Ungeför precis så.

Fia: Jag tror jag glömde några grejer, men i det stora hela så.

Eva-Lisa sa...

Jag känner också igen mig. Alldeles för mycket att hålla reda på samtidigt :)

Mia Skrifver sa...

Jag har gjort en lång lista, bockar av efter hand för att inte glömma grejer.