måndag 13 oktober 2014

Kroppen kräver sitt

Kroppens måndag kan vi kalla det här. Började hos frisör. Och ska snart hasa iväg på dans. Däremellan har jag suttit och planerat kurs för våren (akademisk sådan), man kunde tro att det inte var så kroppsligt, men det var det, kurskroppen till exempel, planerades.

Kan därmed konstatera att inte en rad har jag skrivit. Förutom då just de här raderna. Och de är också nedslängda i all hast, för kroppen kräver sitt. Skrivsamvetet lider ohyggligt. Det vänder sig i kroppen som glödande kol.

6 kommentarer:

Frida sa...

Skrivsamvetet får tänka att det behöver en kropp om något ska kunna bli skrivet över huvud taget. Låter som en ganska skön dag :)

Mia Skrifver sa...

Skrivsamvetet har en del sorts förstånd, men just den där sortens att det skulle bry sig om hur kroppen har det, inte just alls. Om skrivsamvetet fick välja skulle det inte inte sovas, tränas och göras nåt annat över huvud taget, bara tillfredsställa skrivandet hela hela tiden.

Fia Filur sa...

Frisören är alltid trevligt att besöka. Någon gång har jag även lyxat till det med en massage :)

Mia Skrifver sa...

Massage tror jag ska unna mig när jag är klar med det här och skrivsamvetet inte längre har nåt alls att säga till om.

Nina sa...

Kroppen är ditt tempel!!!

Mia Skrifver sa...

Det där är ju också ett sätt att säga det på. Gäller att vårda templet liksom, heligt och sånt.