onsdag 22 oktober 2014

Sisterhood of World Blogger Award


Jag har blivit nominerad av Eva-Lisa Dezmin till Sisterhood of World Bloggers Awards. Tack Eva-Lisa.

Vad man gör när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått (de finns längst ner)
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
Nedan följer svaret på mina frågor:
1. Finns det någon bok du verkligen inte gillat och varför?
Madame Bovary störde mig asmycket under studietiden då jag var tvungen att läsa den.
2. Vad läser du helst för format? E-böcker, fysiska böcker eller ljudböcker?
Fysiska. Men gärna andra sorters också. 
3. Finns det någon favoritförfattare du hade velat träffa i verkligheten och varför?
Många. Och vissa träffar jag i verkligheten. Varför, för att det fint att få prata om skrivande med folk som skriver.
4. Vilken bok som inte har blivit film, skulle du vilja se filmatiserad?
Hade gärna sett att de fortsatt filma His Dark Materials. Alltså första filmen är ju så där, så det är klart att de liksom inte fortsatte, men tja, det skulle vara kul.
5. Vilken bok önskar du att du själv hade skrivit?
Tror inte att det finns nån speciell sån. Utan mer så att jag kan önska att jag kunde skriva på ett visst sätt. Och blir i synnerhet avundsjuk på folks färdigskrivna böcker när jag befinner mig i viss redigeringsfas av eget manus.
6. Vilken bok köpte du senast?
Mr Monster av Dan Wells.
7. Vad får dig att sluta läsa en bok?
Om berättelsen inte griper tag i mig.
8. Vilken är den tjockaste bok du läst?
Eftersom jag läser en och annan fantasy och/eller skräck så tenderar det att bli rätt många tegelstenar.
9. Har du någon bokserie som du läser, eller en författare som du läser allt av?
Som sagt, fantasy, många serier där. Just nu då Dan Wells trilogi. Men så där annars nej, jag läser inte allt av en författare per automatik. Men jag har läst allt av vissa närmare kolleger. 
10. Kommer du att delta i NaNoWriMo i år?
Hoppas verkligen det. Men det ser inte så lovande ut.
Och så nominerar jag följande för Sisterhood of World Blogger Award:
Frågor att besvara, well, här får ni dem:
  1. Senaste bok du läst?
  2. Nästa bok du ska läsa?
  3. Favoritgenre?
  4. Vad ska du pyssla med i kväll?
  5. Vilka böcker finns på julklappsönskelistan?
  6. Plats du helst läser på?
  7. Läser du var som helst och har du läst på nån märklig plats?
  8. Vilken bok skulle du ge i present åt någon annan?
  9. Vad använder du som bokmärke?
  10. Hur sorterar du i bokhyllan?

11 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Vilka intressanta svar! :)
Jag hoppas kunna delta i ett Nano något år, men i år hinner jag inte.

Fia Filur sa...

Dan Wells böcker vill jag också läsa nån gång!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Nå förr eller senare får du kanske uppleva den adrenalinkick det är att hänga på ett Nano.

Fia: Ja, hans monster är väldigt speciellt. Jag vill säga realistiskt. Så då gör jag det.

Frida sa...

Se där, tack för nomineringen. Ska svara efter bästa förmåga.

Mia Skrifver sa...

Vad kul! Ser fram emot att läsa dina svar.

carolastromstedt sa...

Ser att jag blivit nominerad igen. :-) Verkligen kul! Om det är okej med dig så svarar jag gärna på frågorna i ett inlägg men utan vidare nomineraingar och så. Sånt här tycker jag är så himla kul.
Dan Wells var ny för mig. De böckerna ska jag kika närmare på.

Mia Skrifver sa...

Det är alldeles väldigt okej. Jag tycker ju att man får göra hur man vill med kedjereaktioner. Ta emot eller låta bli eller göra om så att det passar med en.

Och om man gillar lite äckligheter, då är Dan Wells en mycket trevlig bekantskap. Inte för känsliga magar.

Nina sa...

Tack för nomineringen! Nu har jag också svarat.

Mia Skrifver sa...

Najs Nina!

Jenny sa...

Roligt! Såg ju din nominering här, men sen glömde jag! Ska försöka klämma ur mig svar på frågorna... eller så lyckas det inte. Svårt att komma fram till datorn these days.

Mia Skrifver sa...

Nå du får försöka söva barnet först. Eller nåt.