måndag 6 oktober 2014

Som att vakna ur törnrosasömn

Att få sätta igång igen efter pausen förra veckan, hej! 

Det är som att vakna ur Törnrosasömnen, som en hungrig få käka mat igen, en druknande som drar in syret, vårsolen efter en lång vinter, dricka vatten efter ökenvandring - okej, jag ska sluta rada upp klichéer även om jag känner mig fullständigt klichémässig på alla möjliga sätt.  

Får jobba text hela veckan. Trallalaa.

Eller beror väl på hur man ser på det, alltså det finns ju annat som måste göras, som kurser som ska hållas och reseräkningar som ska skrivas och blodprov som ska tas och folk som ska komma på kaffe och lunch ska man äta också. Men ändå, jag hinner redigera nån timme varje dag och det gör gott ända ner i tårna.

Så, in i texten igen.

5 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Du är exemplarisk i din självdisciplin Mia. Exemplarisk.

Eva-Lisa sa...

Man får ta de stunder man får och ibland kan det nästan vara skönt med lite avbrott. Heja med redigeringen! :)

Mia Skrifver sa...

Maria: Exemplarisk? Nänä. Jag är vansinnigt lat och om jag inte ligger på mig själv med piska då skulle jag ägna dagarna åt att spela meningslösa spel och spotta i taket. Men kul att du tror det.

Eva-Lisa: Man tager vad man haver, precis det.

Fia Filur sa...

Hurra för att få jobba med text igen!

Mia Skrifver sa...

Hurra var ordet!