tisdag 28 oktober 2014

Tjo eller njäe?

Ska jag nu vara tjo och tjim positiv och berätta att jag har lite på 20 sidor kvar (och att min testläsare log vänligt uppmuntrande mot mig samt sa, skicka mer sidor), alltså är det utgångspunkten, tjohoo, tjim tjim?

Eller att det ser mörkt ut med NaNoWriMo? Att jag så gärna hade satt igång 1 november med det nya. Att jag inte kan. Så. Två vägar. Skit i NaNo:erandet. Börja senare, skriv snabbare. Hur väljer man tjo eller njäe?

Frågan är, hur realistisk är en fantasyförfattare egentligen? Enligt skalan: Lite grann eller inte alls?

Tror jag att jag klarar det ändå? NaNo alltså. Eller tänker jag lite på att vila skulle kunna vara grejer det innan högstadiebesök och julfester.

Jag vet inte med er, men själv lever jag i spänning om hur det här ska gå. Kommer jag att försöka driva mig själv till vansinnet på allvar eller föredrar jag att läsa en bok i stället och heja på alla andra vid sidan om och ta itu med alltihop i januari i stället. Men ni hör, att ha gjort det två gånger har gjort mig intresserad av den adrenalindos som krävs för skrivmaraton.

6 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Jag förutspår att du inte kommer att kunna hålla dig borta :-)

Mia Skrifver sa...

Säg inte så. Det är skrämmande. Trodde inte att du var en sån som skräms så där.

Fia Filur sa...

Du kommer nog att köra på tror jag. Jag tror att jag kommer det med, även om det just nu känns smått vansinnigt. Vi får se helt enkelt.

Mia Skrifver sa...

Vi får se. Saker och ting verkar bilda små högar av måste göra just nu, så jag vet inte. Smått eller stort vansinne får avgöra.

Nina sa...

Jag kommer köra ett redigeringsNaNo - skulle inte klara pressen att skriva nytt just nu. Så... hålla sig borta låter väldigt tråkigt...

;)

Mia Skrifver sa...

Låter ju som en trevlig alternativ variant. Lycka till med det!