fredag 31 oktober 2014

Tror bestämt det

Där. Framme vid den scenen. Den där avgörande. Mattundanryckande. Och idéerna kraschar in i varann...

I mitt huvud just nu: Hon måste säga den repliken. Han måste få henne att förstå. Hon är helt paralyserad. Hon där ligger ner. Hon ska sparka på henne lite mysigt så där. Han vet inte hur han ska förhålla sig. Han vet inte vem han borde hålla koll på. Hon far omkring. Han höjer typ ena ögonbrynet. Hon darrar och svettas och nånting till. Hon skrattar. Hon hör ett ljud. Han försöker smyga undan.

Insåg att jag måste andas lite för det far omkring i värsta takten och jag måste byta perspektiv också.

Men tjahapp, snart så. Tror bestämt att jag ska gå via butiken med bubbel idag. Tror bestämt att det behövs en flaska på kylning. Tror bestämt det.

2 kommentarer:

Fia Filur sa...

Bubbel på kylning låter absolut nödvändigt! Hur gör du imorgon, hinner du eller skippar du?

Mia Skrifver sa...

Jag ska skriva om det imorrn. Eftersom jag liksom tänkt rätt mycket på det.