onsdag 22 oktober 2014

Visst kan du!

Vad jag tänker på när jag ska åka till Helsingfors imorrn för att mäss around?

Ja inte är det på att jag borde köpa tågbiljett, fundera på kläder och plocka fram grejer. Eller att jag borde köpa tandborste. Nä, sånt tänker jag inte på alls.

Jag bara liksom håller på med manus. Ändrar en liten bokstav där och en liten bokstav här. Klappar mig själv på axeln över det gör jag också.

För hörni folks, jag har sagt det förr, jag säger det igen. När något är bra och rätt, säg det åt dig själv också. Det är så mycket självkritisk skit man ska ta (ja och kanske andras kritik också och annat ifrågasättande) så när det är rätt och mysigt, får man inte slarva iväg utan att förklara för sig själv att, heja, du kan ju, att det var fel det där tvivlet tidigare, du KAN!

Och med de glada utropen som skallar i min lägenhet just nu återgår jag till att läsa vidare. Samtidigt frodas mörka tankar i min skalle om att det finns en som inte borde överleva...


4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Den där självkritikern är grymt irriterande.
Jag har nominerat dig till Sisterhood of the World Blogger Award, så nu har du lite frågor du kan grunna på tills imorgon om du vill :)

Mia Skrifver sa...

Visst är den! Men när man befinner sig i lyckoruset över att det går bra, då förlåter man allt. Tur det.

Vad kul! Tackar så mycket för det. Kanske rent av kör direkt.

Kugge sa...

Lite tvivel är kanske helt bra, men ibland ska man bara klappa sig på axeln och säga bra jobbat. Det tänker jag göra resten av veckan.

P.S. Ses säkert på bokmässan, kommer på fredag!

Mia Skrifver sa...

Det tycker jag absolut att du ska göra, klappa dig på axeln resten av vecka, ta nästa vecka också - låt det gå av bara farten.

Och kul! Då ses vi i vimlet.