torsdag 27 november 2014

Dagens ledord

Gör värre är dagens ledord.

Man kan alltid göra saker obehagligare, farligare, mörkare. Exactamundo vad jag pysslar med. Eller om man är petnoga så gör jag motsatsen. Jag gör tryggare. Rena rama fredagsmyset. Och bara för att hugga till ordentligt när fredagsmysighetens chips och choklad är kaputt och finito och uppätet för länge sen. Ser fram emot knivkastningen, svetten som ska bryta fram, de skallrande tänderna och händerna. (Hell yeah, att händerna ska skallra.)

På min lista finns sju små grejer att åtgärda. Sju, gott folk. Sju är ingenting i mitt redigeringsträsk. Det är en barnlek. Sju! Bah!

Tillbaks till ledorden: gör värre.

4 kommentarer:

Fia Filur sa...

För att återknyta till ditt förra inlägg så är ju sju lätt som en plätt :)

Mia Skrifver sa...

Haha! Precis lätt som en plätt. Går som på räls (i motsats till vad tåg gör numera).

Eva-Lisa sa...

Hehe, sju är lite av ett magiskt tal och återkommer bl a i Bibeln. Vart jag vill komma är att eftersom det är en magisk siffra, kommer allt att gå galant! :) Hade det varit 13 saker hade det varit värre ;)

Mia Skrifver sa...

Just det. Jag vet. Och jag är glad att du påpekar det. För jag vågade inte. Det kändes som att utmana ödet. I den här fasen är jag inte mycket för att utmana ödet. Inte det minsta för det är jag.