måndag 24 november 2014

Ett helt team skulle man ha

Man skulle ha en assistent. 

Eller varför inte, när man nu ändå önskar sig grejer, ett helt team som tar hand om reseräkningar, förfrågningar och annat man ska hålla på med så här vid sidan om själva skrivandet. Tänk! Ett team som skulle meddela skatteprocenter och hålla kontakt med den ena och den andra. Allt det där administrativa som man ska ägna sig åt. Rapporter hit och rapporter dit.

Själv skulle man bara dyka upp. Nicka välmenande. Återvända till sin skrivhörna. Och troligen få skrivkramp. Kanske lika bra (försöker jag inbilla mig) att man ska sköta reseräkningarna själv, att man har kontakt med världen. Lika bra är det ju, visst är det?

Det är alltså vad jag gör idag. Rapporterar. Skriver reseräkningar etc administrativt jox. När det är gjort betyder det lön. Men det är roligare att göra, alltså prata om text och sånt, än att rapportera om färdmedel.

9 kommentarer:

Fia Filur sa...

Ja, vad skönt det skulle vara att ha nån som tar hand om joxet! Gärna matlagningen också. Och städningen :)

Mia Skrifver sa...

Ja, klart som fasen. Allt ska teamet ordna.

minnaulin.com sa...

Jag säger bara Ken Follett! Har anställda till research, kalenderplanering ... allt! Enligt svt Babel i höstas.
http://www.svtplay.se/video/2369682/babel/avsnitt-6

Mia Skrifver sa...

Tja, om man var en Ken Follett skulle man ju ha ett team alltså. Som man inte är det, så ser det ut som om man får göra allt själv fortfarande.

Kati sa...

Jag tror det var Ken Follett jag hörde om nyligen med. Även Stephen King har visst en hel stab av folk som sköter markservicen, låter himla najs, att ha nått till det stadiet i sitt skrivande att man behöver och kan tillåta sig det, hehe. Att bli stalkad låter förstås mindre najs...

Anna Hansson sa...

Jag skulle verkligen behöva en assistent som skulle skriva rent allt jag skriver för hand. För att 1. jag tänker oftast bättre när jag skriver för hand 2. jag är världens långsammaste på att skriva på dator.

Mia Skrifver sa...

Kati: Risken att man ska sätta sig ner och börja anställa folk, ja den risken är ju enorm, så bäst att förbereda sig på alla sätt. Och stakad kan man bli även om man inte är så värst internationellt känd.

Anna: Well, bli rik enough, så tror jag att jag kan söka jobb som din datorskrivare. Jag har till och med nånslags utbildning... Och tycker att jag gärna försörjde mig på det så där vid sidan av, känns som exakt rätt jobb.

Eva-Lisa sa...

Ja, hade jag råd skulle jag definitivt ha en stab som skötte allt runtomkring :)

Mia Skrifver sa...

Me and you, both.