söndag 2 november 2014

Grått och blött

Ute grått och blött. Riktigt sånt där väder att går man ut i det så kommer vätan att klibba fast som en hinna på skinnet. Helst ska man gå under träd och det kan droppa från en gren, i nacken. Alltid i nacken. Och man kryper djupare in i kläderna och vill in igen. För att inte gå ut förrän det finns nån viktigare orsak. Man vet knappt hur viktig den orsaken ska vara för att få en ut igen. Den ska vara så jätteviktig att oj.

Kort sagt, jag börjar längta efter jul när jag tittar ut.

Har därför sjunkit ner i en fåtölj för att läsa vidare i del tre om John Cleaver ( I don't want to kill you). Mycket trevligt med seriemord och demoner. Känns som vädret på nåt vis. Fast tvärtom.

3 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Vilken häftig titel! :) Och seriemördare känns helt rätt att läsa om den här årstiden :)

Fia Filur sa...

På tal om seriemördare, det påminner mig om att jag borde läsa Dexter. Jag gillade tv-serien. Har du läst/sett?

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Första boken I am not a serial killer, den t-shirten vill jag ha.

Fia: Oh yes. Sett tv-serien. Mycket trevligt.