tisdag 25 november 2014

In i världen igen

Tillbaka igen. Ja ja ja! Det svåraste med att ta itu med manus som vilat är att börja. Tur som fasen att man har rutin.

Jobbar på min trea. Har precis försökt skärpa till tankeprocessen och rädslan i en scen. Får troligen göra det en vända till, men har i alla fall satt igång. Och att jag tror att jag får titta på just den scenen en gång till beror på att även om jag satt igång så tar det ju alltid någon dag innan man är varm i kläderna. Eller man ska väl snarast bli varm i fingrarna och glöda i tanken och allra mest hitta in i textvärlden, komma ihåg hur man vill att det ska kännas i en viss scen.

I alla fall. Jag för in nån bokstav här och nån bokstav där. Sen ska jag ägna mig åt att göra värre.

Dessutom är det tisdag och skrivkurs och jag har grymma abstinensbesvär av att inte ha haft skrivkurs förra veckan, alltså det hör till det roligaste, det här med att leda skrivkurs. För att man får leka kring skrivandet också. Ändå samtidigt allvar, att hitta nerven, trådarna. Kort sagt, ser som vanligt fram emot skrivandet i kväll.

4 kommentarer:

Fia Filur sa...

Tycker alltid det svåraste är att börja. Igår kom jag igång precis när jag skulle sluta. Tänkte det därför skulle bli lätt idag. Det blev det inte.

Mia Skrifver sa...

Säg inte så. Jag tänker att det ska bli så lätt så lätt imorrn igen.

Skriviver sa...

Håller med om att det är svårt att börja. Behöver nästan alltid lite ordentlig uppvärmning innan jag väl får något flöde. Men som du säger, tur att du har rutin!

Mia Skrifver sa...

Det gäller ju att hitta tankerytmen liksom. Och före det får man bara jobba.