måndag 17 november 2014

Kloka frågor

Min vana trogen började jag med att gå åt fel håll. Alltså hur kan man egentligen vara så befriad från allt lokalsinne att man alltid ska gå åt fel håll först? Sen frågade jag... och hittade rätt, för det var enkelt, typ, rakt fram åt andra hållet...

Så efter mina irrfärder mot rätt plats så kändes det som värsta lyxen att bli mottagen av två tjejer som läst mina böcker och som efter att jag pratat ställde bra och kloka frågor, så att jag kände så där att jag fick svara på sånt jag inte talat om tidigare. Dessutom blev resten av publiken också ivrig medan tjejerna frågade så det kom frågor av dem också. Kort sagt, jätteglad över första skolbesöket. Speciellt över alla kloka frågor. Allt från barndom till hockeylag har jag svarat på.

Jo, och fick en chokladask också. Som jag numera är en usel chokladätare (vräkte i mig såna ofantliga mängder under studietiden så blev tvungen att gå cold turkey på choko). Men kommer att tugga i mig två-tre bitar och sen blir resten av familjen superglad när de får resten. Trots min usla chokladkonsumtion så kan jag säga att ska det vara choklad, så absolut Fazers blå. Vilket det alltså är. Man tackar för det.

Snart iväg för att motta IBBY diplom. Eller först ska jag faktiskt gå och köpa strumpor. Vissa grejer man gör en måndag är inte så spännande, som att skaffa strumpor.

2 kommentarer:

Frida sa...

Usel chokladätare. Usel chokladätare? Nej, det ringer ingen klocka.

Mia Skrifver sa...

ha ha! Nä. Det ska inte ringa. Låt dem vara alldeles tysta, klockorna. De ringer ofta i onödan ändå.