tisdag 18 november 2014

Mattheten och manus



Se där en mycket suddig bild av mitt Certificate of Honour från IBBY Finland.

I övrigt har jag precis pratat inför tre grupper i Grankulla. Och kan säga att tröttheten nu är ofantlig. Men vad ska man göra när katterna hos dem jag bor hos, när alltså katterna har lagt sig, båda två på min säng och de ser ut som om de talat för 12 grupper i Grankulla och alltså har mycket större rättighet att vila än jag.

Och ja, det här var också kul. Med fascinerande frågor från eleverna. Om allt. Vad som helst.

Men nu måste jag lägga mig ner mellan katter och vila för det som händer senare är idag, närmare bestämt ikväll är att jag ska få kommentarer på mitt manus, min trea. Det ni. Sen har jag saker att bita i igen.

4 kommentarer:

Fia Filur sa...

Men vad fin! Nu förtjänar du lite vila!

Mia Skrifver sa...

Inte ännu. Men efter fredagen ska jag ramla ihop i en blöt hög några dagar. Innan jag tar itu igen. Ser mer fram emot helg än på länge. Kommer att ha jobbat så pass då att jag inte vågar tänka på det riktigt än.

Frida sa...

Oj, spännande. Hoppas katterna kan tänka sig att dela med sig av sängen.

Mia Skrifver sa...

Det kunde de inte. Men jag hittade en soffa.