lördag 1 november 2014

Och så händer något

Jaha. Idag börjar NaNoWriMo. Och jag önskar alla som deltar lycka till och kör hårt!

Själv låter jag bli. Allra mest för att när jag satt här och velade av och an så hände något, du vet, såna där privata grejer som händer och som får en att öppna ögonen för vad som är viktigt på riktigt. Vad man på nåt vis medan man håller på skuffar undan och inte låtsas om. Men så står det där och ruskar på sig och man inser en mängd saker om sig själv och sitt liv.

Allt det man fattar just då är inte särskilt vackert. En del gör jäkligt ont.

Och det har varit så många grejer på sista tiden. Det mesta kul och fint. Troligen därför man bara låter sig svepas med. Men alltså, så skuffar verkligheten in sitt tryne och då är det så.

För att skriva är viktigt för mig, det är mitt sätt att finnas och vara i världen. Men det finns också annat utanför skrivandet som är viktigt. Just nu är det annat som gör att jag kan inte ägna ännu en månad åt att vara uppslukad av mig och mina världar.

Därför inget NaNoWriMo för mig i år. Nästa år däremot. I år måste jag tänka på det jag har på gång i stället och däremellan ägna mig åt inte tänka så mycket på textvärldar hit och textvärldar dit.

8 kommentarer:

Fia Filur sa...

Jag förstår dig. Att skriva är viktigt men det är inte allt.
Jag har också varit tveksam, men nu ska jag ändå skriva nytt så då kan jag lika gärna vara med. Vi får väl se hur det går :)

Susanne Olars sa...

Bra beslut låter det som. NaNoWriMo är inte hela världen. Annat är mycket viktigare, och att välja det är stort. Tycker jag, alltså.

Kati sa...

Jag håller med Fia, skrivande är viktigt men ibland måste livet få sticka emellan. Sköt om dig, kram!

Mia Skrifver sa...

Fia: Precis, viktigt men inte allt. Och lycka till!

Susanne: Kändes inte som ett val utan mer självklart att jag måste prioritera så. Men jo, samtidigt också, jag skriver ju ändå. Så det väljs ju inte bort, bara inte NaNo i år.

Kati: Livet behöver ju levas. Du med, Kram!

carolastromstedt sa...

Livet är slingrigt och oberäkneligt. På gott och ont. Ta hand om dig! Kram!

Mia Skrifver sa...

Mycket så är det. Du med, kram!

när det börjar sa...

Fint bloggat!

Mia Skrifver sa...

Tack du.