torsdag 11 december 2014

Lucka 11: Julbokmässa

11.12. Världens minsta bokmässa och våra käraste julsånger
Bokförsäljning & Signering
Allsång i salen: Kristoffer Holmberg, piano    
Birger Lindström, klarinett
Lotta Lerviks, sång
Glögg & Julstämning i cafeét
Inträde 5 €
Författare på plats:
Maria Turtschaninoff, Merete Mazzarella, Peter Sandström, 
Mårten Westö, Mia Franck, Tomy Karlsson, Pia Ingström.

JULBOKMÄSSA [ju:lbokmes:a]
Bokmässor, de där större, är en sak. Men de här vid jul, det är nåt annat. I Ekenäs är det allsång. Själv förvandlas jag till allsångsledare och klämmer ur mig: Rudolf med röda mulen. Det kan bli katastrof. Det kan bli rätt. Och däremellan signerar jag böcker. Kan gärna behöva lite vänligt understöd. Men bara tanken ju. Författare som allsångsledare. Det är så man verkligen förstår hur multitalang kunde vara bra. Allt med julen kan inte vara traditioner, och allsångsledare, det är mycket oprövat för min del.

Mias jullexikon

8 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Det hade jag velat lyssna på :)
Hoppas du får signera många böcker! :)

Mia Skrifver sa...

Och hoppas att jag klarar av att sjunga. Viss grad nervositet kan man säga att man har vid dylikt tillfälle.

Susanne Olars sa...

Bara ordet Julbokmässa ger glada känslor, och din sång kommer slå alla med häpnad! :-)

Skriviver sa...

Åh, vilken underbar grej! Jag vill också gå på julbokmässa :)

Du kommer klara sången galant. Det är ju känslan och inlevelsen som räknas och inget annat. Så bara du gillar Rudolf, så!

Sofia Fritzson sa...

Låter jättemysigt!

Mia Skrifver sa...

Susanne: Häpnad, ja det är ju inte så illa det.

Skriviver: Rätt bra kombination oberoende om man kan sjunga, ja det tycker jag också. Och av nån märklig anledning så har jag rätt många fascinerande minnen förknippade med just den där stackars rödnästa, mobbade renen - så ja, jag gillar Rudolf.

Sofia: Den som lyssnar får avgöra hur mysigt det är sen då.

Kugge sa...

Låter härligt! Hoppas ni haft en fin kväll! Jag tänkte klampa in här och störa din julkalender med en bloggutmaning. Du får gärna svara på några frågor du hittar i min blogg! :)

Mia Skrifver sa...

Väldans trevligt var det. Folk var nervösa på en helt annan nivå. Och med folk menar jag andra än jag. Sång får knän att darra.

Ska se vad jag kan göra åt utmaningen.