onsdag 24 december 2014

Lucka 24: Julafton



JULAFTON [ju:lafto:n]
De där gångerna när man andäktigt klev upp på morgonen för att det äntligen äntligen var julafton! Sen tog det förstås tusen år innan det verkligen blev afton. Eller den där julen för 14 år och sisådär 358 dagar sedan då jag var gravid. Och alltså inte kunde äta så där som man brukar... och då tog det sisådär tusen år innan jag slutade vara gravid. Vilket som helst, jag är fortfarande ganska såld på att det är jul och julafton, jag tycker om att samlas och ja överraska varann. Mest av allt att få lite paus och julgransglitter. Så käka choklad, nötter och pepparkakor, eller vad ni nu vill ha och jag hoppas att ni får en riktigt God Jul!

Mias jullexikon

4 kommentarer:

Kati sa...

God Jul Mia!

Maria Turtschaninoff sa...

God Jul Mia! Vi ses nästa år!

Skriviver sa...

God Jul!

Mia Skrifver sa...

Kati: Du också! God Jul!

Maria: Det gör vi. God Jul!

Skriviver: Du med! God Jul!