fredag 5 december 2014

Lucka 5: Julsånger



JULSÅNGER [ju:lsåŋer]
Jag såg mamma kyssa tomten. Om jag slipper den i år? Kan vi komma överens om det? Det mesta i övrigt går jag med på. Den mobbade Rudolf. Mössens oro för att gemenskapen upphör. Glänsandet. Juleljusen på himlens mörka rand. Drömmarna om vit jul. (Dream on.) De stilla nätterna. Tippetappandet. Tomtegubbarna och pepparkakorna. Men den där knäppgöken som författat texten till mamma som kysser tomten, den skulle jag kunna växla några ord med. Till exempel skulle jag inleda med, snälla du...

Vilken julsång klarar du dig utan i år?

Mias jullexikon

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Den första du nämner klarar jag mig utmärkt utan!

Mia Skrifver sa...

Exakt. Vi stryker den från alla spellistor. Eller jag strök den för många år sen. Den får inte finnas.

Skriviver sa...

Håller verkligen med. Annars älskar jag verkligen julsånger och julmusik. En av de bästa sakerna :)

Mia Skrifver sa...

Julsånger är kul under jul.