tisdag 27 januari 2015

Bäst att skriva en lista...

Det är mycket man ska hålla i sin lilla lilla skalle: 

Ikväll en skrivkurs och fredag-söndag nästa. 
Dessutom ska jag gå och scanna en bild, närmare bestämt omslagsbilden för trean. 
Funderar på vårens resor också, spanska sydkusten och sen hoppas jag Reykjavik. 
Överväger om jag nästa vecka ska skriva eller gräva lite mer i researchen. Tror skriva. Kanske. 
Och podd på Archipelacon blir det. 
Dessutom har jag ändrat namnet på huvudperson i nya projektet, ändrat igen alltså, hå håh. 
Behöver ta en dag ledig innan helgens långjobb. 
Har köpt biljetter till Lost Primadonnas (teater). 
Och så är det snacket för lärare också att tänka på om att läsa och skriva.

Att bland annat sånt funderar jag på. Bäst anteckna, göra lista liksom. För lilla lilla skallen kan inte minnas allt.


4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag är värdelös på att skriva listor och det beror på att jag helt enkelt inte begåvats med ett minne där jag kommer ihåg att titta på dem. Därför får jag ha allt i huvudet, men det har å andra sidan övat upp förmågan att hålla saker i minnet :)

Pia Widlund sa...

Reyjkavik låter härligt. Jag måste alltid göra listor annars glömmer jag hälften!

Sofia Fritzson sa...

Oh, omslagsbild! Längtar tills vi får se :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Du måtte ha ett superminne.Mitt i fullt av projekt hit och projekt dit, så allt annat måste skrivas upp.

Pia: Ja, Reykjavik är härligt. Jag hoppas att det blir av.

Sofia: Det längtar jag också efter, nu har jag ju vetat länge hur själva bilden ser ut, så återstår att se hur det blir som omslag.