fredag 30 januari 2015

Behärskat nörderi

Ålrait, det är fredag och jag jobbar hela helgen med Litterärt skapande som är en tvåårig författarutbildning där jag är en av handledarna. Och ivern stor, glädjen hög. Kommer också att vara slitsamt. Men mest kul!

Kommer framför allt att fokusera på genrer. Och research. Känner mig tämligen nördig när man kommer in på sånt. Och med tämligen nördig menar jag ungefär besatt besserwisser. För om det är nåt jag funderat på både som litteraturvetare och som författare så är det genrer och research. Vad är då roligare än att få ägna helgen åt båda!

Kan tilläggas att när jag riktigt kommer igång så glänser mina ögon feberaktigt, håret blir elektriskt och jag studsar upp och ner och om blir jag riktigt i tagen så slutar jag knappt prata.

Jag ska alltså behärska mig under helgen. Inte gå till överdrift. *blinker bort febrig blick*

8 kommentarer:

Skriviver sa...

Haha vad underbart! Besatt besserwisser - den bästa sorten :)

Jag blir jättenyfiken. Kan du inte skriva ett inlägg om gengrer och research någon gång här, när du har lite mer tid? Det skulle vara så roligt att ta del av ditt nörderi på riktigt!

Mia Skrifver sa...

Kanske det. Det är bara det att det skulle inte bli ett inlägg utan en hel blogg ungefär. Så jag behärskar min besatta besserwisser, för allas bästa. Också mitt eget.

Eva-Lisa sa...

Det låter härligt! :) En riktigt trivsam helg m a o :)

Sofia Fritzson sa...

Haha, vad roligt :) Det blir nog riktigt bra tror jag.

emmaaskling sa...

Haha, låter ju underbart! Skulle också gärna läsa ett inlägg om gengrer :)+

Pia Widlund sa...

Va kul, skulle vilja se dig studsa med elektriskt hår!!! Trevlig helg!

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det låter jättehärligt! Hoppas du får en bra helg! :-)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Det blir det!

Sofia:Jorå, tror jag med.

emmaaskling: Få se få se. Det är ju liksom rätt många högskolepoäng på det. Men kanske en lättsammare variant. Kort och kraftig liksom.

Pia: Du vet de där youtube-klippen på kattungar som blir rädda för nåt, och pälsen står rakt upp och de studsar upp i luften, tänk den bilden men med, ja, mig.

Lugn. Det ordnar sig: Ska det nog bli, tror jag bestämt.