måndag 19 januari 2015

Egentligen skulle man ju...

Och egentligen skulle jag ju kasta mig över researchen nu.

Men jag tycker att jag vill ha en spellista.

Dessutom är det ju en del administrativt efter att ha jobbat. Resor och sånt. Skattekort. Papper att vända. Och så är det ju ny arbetsgivare nästa lördag. Att mer planerande. Och imorrn också för den delen, annan arbetsgivare x 2 dessutom. Eller 3 om man räknar med att jag gärna gjorde lite research också. Förstås.

Ja och så är det livet. Eller vi kan kalla livet för ny diskmaskin. För den gamla dog förra veckan. Och idag kommer det ny. Snart. Den ska jag ta emot. Tusan vad skönt att få ny diskmaskin. Att diska är inte vad jag gillar. Inte till vardags. Det stjäl tid av researchen, adminstrationen, planerandet och livet så där i största möjliga allmänhet. Men ny diskmaskin, raskt och genast inhandlad.

Men liksom knepig måndag är det ju.

7 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag förstår dig, diskmaskinen är bland det mest värdefulla jag har hemma. Sparar ju en hel del tid som man kan lägga på annat :)

Mia Skrifver sa...

Just det! Och det behövs.

Kati sa...

Förstår att det är svårt att klara sig utan om man en gång vant sig vid att slippa den där dötråkiga disken! Samtidigt kan man få många bra idéer medan man diskar. Been there.. Spellistor är kul!

Sofia Fritzson sa...

Diskmaskin är väldigt bra! Önskar bara den kunde ha lagat mat med :)

Ebba Range sa...

Har haft diskmaskin - men när jag är i skrivartagen blir det inte att jag plockar in disken i maskinen ens en gång. Travar den på diskbänken tills den välter över mig, då måste jag försvara mig och ta hand om 'diskhelvetet' - men mat lagar jag mer än gärna - som avkoppling för mig.

Pia Widlund sa...

Jag har aldrig haft diskmaskin och ändå hatar jag att diska. Knäskurar hellre golvet faktiskt!

Mia Skrifver sa...

Kati: Grejen är ju att om man ska diska efter fyra personer då hinner man tänka fööööör länge.

Sofia: Jag tror snarast att det är ett konstruktionsfel i alla dessa spisar som inte klarar av det på egen hand.

Ebba: Nej snabbast att rada in är jag inte heller, men eftersom jag kräver av mig själv att stiga upp då och då under skrivdagen för att inte döda kroppen så brukar jag försöka ägna mig åt diskmaskinen då.

Pia: Vet inte om jag hellre knäskurar golvet precis, helst springer jag bort om det är alternativen...