söndag 4 januari 2015

Gjort är så väldans gjort

Tadam! Klar. Finito. Done. Jag har läst igenom manuset.

Återstår bara att göra sök och ersätt på några ord. Samt att fundera på om jag är nöjd med mellanrubriken på del två. Och sen får den här texten flyga vidare.

Det finns de där perioderna när en text är svår att släppa. Men just nu, det här är rätt, jag vill vidare nu. Till ny textvärld. Skriva, inte redigera och korrigera. Fast det är klart, texten kommer i retur, jag får gå några vändor än. Nån enstaka sak kan jag ana mig till, men det får bli sen. När det är dags.

Och dessutom vet jag vilken bild som ska finnas på omslaget. Det känns också väldans kul.

8 kommentarer:

Skriviver sa...

Å vad roligt! Underbart :) Jag kan än så länge bara drömma om den där känslan. Men vad härligt att du är där.

Vilken grej att få börja på något helt nytt. För visst var det något om en by och några som bodde i den? :)

Önskar dig en massa skrivglädje!

Mia Skrifver sa...

Det är rent av häftigare än jag nånsin hade tänkt mig. Att faktiskt sätta punkt.

Och ja, liten by, dit ska jag snart. Tack, du också!

CharlotteC sa...

Vad härligt att du är klar! Bra jobbat! Vet du vad ditt nästa skrivprojekt kommer vara eller är det in i dimman som gäller? :)

Sofia Fritzson sa...

Hurra!

Mia Skrifver sa...

Charlotte: Jo jag vet, har till och med börjat lite grann. Men det är en hel del inläsning att göra också för att bli klar över tiden och platsen och sånt. Så jag ska ägna mig åt det också. Men inte dimmigt alls. Möjligen lite tröttögd.

Sofia: Prexis. Hurra!

Anna Hansson sa...

Grattis till slutet! Och till en ny början i en annan textvärld! :)

carolastromstedt sa...

Gött Mia! Du har gjort ett grymt bra jobb och tagit dig igenom den värsta processen. Du kan ju unna dig att skriva dig den där novellen nu :-)

Mia Skrifver sa...

Anna: Tackar tackar! Ser fram emot nya turer med både det färdiga och det kommande.

Carola: Gött var ordet. Ja. Novellen. Måste bara bestämma vad den ska handla om. Eller så skriver jag den bara.