fredag 16 januari 2015

Jag och Runeberg

Uhu. Jag borde visst packa.

Ska bege mig till huvudstaden och sen till Finlands näst äldsta stad. I den äldsta staden bor jag ju redan. Men låt oss bege oss till nummer två, Borgå. J.L. Runeberg har hängt där. Ja och jag också för den delen. Har alltså bott några folkskole- och yrkesinriktande år i Borgå. Inte för att jag på nåt vis vill jämföra mig med Runeberg. Det vare mig fjärran att göra det.

Men nu ska jag alltså prata skrivande med blivande Ordkonstledare. Typ hela lördagen.

Och då behöver man alltså packa. För sen blir jag kvar i Helsingfors. Ska gå på Fibul-årsmöte på söndagen nämligen.

Alltsammans mycket roligt. Jag och Runeberg ska ha hur skoj som helst. Han vet inte om det än.

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Trevlig resa!

Pia Widlund sa...

Ha en bra helg!

Heléne (Bokglam) sa...

Åh vad skoj med resande som inkluderar skrivsnack. Det bästa av två världar!

Kati sa...

Vad mycket spännande och roligt du får vara med om.

Frida sa...

Trevlig helg!

Mia Skrifver sa...

Tack alla. Det ska bli riktigt kul. Återkommer med rapport.