lördag 10 januari 2015

Kolla kolla! Trailer ju!

Helt otroligt glad blir man när man får ett mejl där det berättas vad högstadieelever gjort, alltså fixat en trailer för Martrådar. Och bra är trailern också. Ja, mäkta imponerad är jag. Och det är nåt lite fint till och med i att de stavat mitt namn fel på slutet.



Dessutom tänker jag på att man får göra så kul grejer, alltså alla gånger hellre en trailer än att skriva bokrecension. Det är så mycket mer att få det nerkokat och bildbestrött.

Tusans fint ju, alltsammans!

16 kommentarer:

Kati sa...

Haha, vad härligt att någon annan gör en trailer av ens bok. Håller med, det blir ju lite som en slags tolkning det med. Så intressant att se vad DE kokar ner det till. :)

Mia Skrifver sa...

Ja, visst är det en tolkning. Och bra tolkat tycker jag. Mitt i prick liksom.

Pia Widlund sa...

Måste kännas jättekul. Trailer blir att fundera på!

minna L sa...

Wow! Snyggt alltså.

Susanne Olars sa...

Jättebra gjort av dem! Och av dig också, det är dina ord som inspirerat dem så mycket!

Mia Skrifver sa...

Pia: Ja, man blir väldans glad över sånt.

Minna: Visst är det!

Susanne: Det känns riktigt stort det.

Kugge sa...

Wow! Bästa recensionen och hyllningen och allt på en gång! Vad kul! Tycker också dom träffat mitt i prick!

Mia Skrifver sa...

Precis precis!

Sofia Fritzson sa...

Vad fint och kreativt gjort!

Mia Skrifver sa...

Ja. Tänk om man fått göra sånt själv.

Nina sa...

Men jisses va fint!!!

Mia Skrifver sa...

Visst är det.

Frida sa...

Vilken grej!

Mia Skrifver sa...

Ja!

Johanna Björkstén sa...

Hej Mia! Kul att du gillar trailern! Jag är jätte glad över samarbetet vi skapat mellan förlaget, skolan och biblioteket. Projektet var tidskrävande, men så är det ju ofta är då man gör något nytt och som involverar flera parter. Det har också varit väldigt lärorikt och roligt! Fler trailers gjorda av elever i åk 8 vid Mattlidens skola kan beskådas på Hagalunds biblioteks youtube -kanal. Min kollega Mikaela Wickström har skrivit om hur dessa trailers kom till på Esbo stadsbiblioteks barnverksamhets blogg: my.kirjasto.ws
Mvh
Johanna Björksten
Esbo stadsbibliotek, svensk verksamhet

Mia Skrifver sa...

Ja, såg det. Tycker att det är ett suveränt samarbete och det känns väldigt skoj att få se sin bok omgjord till trailer, och mitt i prick också.