lördag 24 januari 2015

Laddar med kaffe

Skrivkurs idag. Jag laddar med kaffe.

Så här innan jag ska jobba är det alltid mycket som handlar om att ladda. Råkade titta 10 minuter på ett tvprogram en gång som handlade om bakom kulisserna på det där Extreme Home Makeover. Då struttade han, vad han nu heter igen, omkring och sa just det, hur man laddar inför att sen köra hårt när det ska vara show. Jag lär inte börja ropa om att move that bus, men i alla fall, man behöver ladda upp och landa i den där rollen man också har när man ska jobba. Beroende på jobb får man varva upp mer eller mindre.

Poängen är att nå fram till en laddning som håller, den här gången, från klockan 10 till 16. Att liksom det ska man klara, sen kan man gå hem och falla ihop när laddningen släpper.

Så kaffe it is.

5 kommentarer:

Kati sa...

Lycka till. Det låter som en härlig känsla!

Eva-Lisa sa...

Jag laddar också just nu, men inför radioprogrammet jag ska vara med i.
När det är över kan jag äntligen rasa ihop hehe.

Skriviver sa...

Lycka till med laddningen och hela dagen! Du kommer ha grymt roligt :)

Pia Widlund sa...

Utan kaffe stannar Sverige...och kanske fler länder!!

Mia Skrifver sa...

Kati: tack!

Eva-Lisa: Det fina med radio är väl att nån ställer frågor och det är bara att svara.

Skriviver/Linda: Ja verkligen, mycket givande.

Pia: Om jag är ett land så stannar jag utan kaffe, ja.