söndag 11 januari 2015

Man sparkar in dörrarna och de svänger igen

Alltså nya projekt. Det är skrivparadis så det smäller om det. Jag blir så där nymorrnad och väldans pigg. Ser mig omkring och allt kan inte bara användas, utan det är inspirerande till max.

Jag menar, om jag tittar ut genom fönstret, ser snö, då borde jag bli så där, nej nej, inte snö! Men i stället börjar fundera på den där byn och en snöstorm jag inser att kommer att dra över platsen ifråga. Sen blir jag förstås tvungen att fundera på platsens placering, hur är snö där? Mycket, litet? Ovanligt, vanligt? För där är ju det andra problemet, jag försöker utröna var mer exakt platsen finns. Alltså den kommer förstås inte att finnas på riktigt. Men väder och vind beror på placering.

Så där är man i sitt skrivparadis och inser att ju mer man funderar dess fler blir också begränsningarna. Att alla dörrar öppna och sakta men säkert stänger man dem. Man sparkar in dem, de svänger igen.

P.S. För övrigt har jag börjat kalla detta för projekt KB. Det känns som ett sånt: Projekt. Och KB.

11 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Älskar nya projekt :)

Kati sa...

Åh vad jag längtar efter den
känslan. Hade den, i en dag ungefär, innan verkligheten knackade på dörren och hämtade tillbaks den. :(
Passa på och njut!

Mia Skrifver sa...

Sofia: Nyhetens behag liksom.

Kati: Det var raskt arbetat med njutningen. Tror nog det här ska hålla i sig fram till första genomläsningen. Även om jag stänger dörrar på vägen.

Skriviver sa...

Å vad härligt! Alltså, snö. Otroligt inspirerande för vem som helst. Redan av dina funderingar blir jag så nyfiken på projekt KB. Vad är det för plats egentligen? Vilka är det som bor där egentligen? Spännande, spännande...

Mia Skrifver sa...

Det finns bland annat en bydåre. Kan jag berätta. Och en präst. Det kan ju hända att saker förändras, men inte just de där tror jag bestämt.

Eva-Lisa sa...

Nya projekt är alltid spännande :)
Hehe och en präst och en bydåre låter som intressanta karaktärer :)

Mia Skrifver sa...

Man kan åstadkomma en hel del med en präst och en bydåre kan jag säga. För även om jag kallar dem präst och bydåre så är de ju så mycket mer än bara det. För allt är ju inte vad det ser ut att vara heller.

Heléne (Bokglam) sa...

Vad härligt med nytt projekt och skrivparadis. Gillar verkligen det ordet - att befinna sig i ett skrivparadis, låter alldeles fantastiskt!

Mia Skrifver sa...

Gott om svängrum i skrivparadis är det.

Frida sa...

Låter som en alldeles utmärkt start på nya projektet.

Genast börjar jag fundera över vad KB står för. Krigets barn? Kyligt begär? Klor av brons? Kyrkan och byfånen? Spännande :-)

Mia Skrifver sa...

Ha ha! Och det knasiga är att när jag väl ger projekt KB ett riktigt namn så kanske du aldrig får veta vad KB står för ens. Men klor av brons låter mest spännande. Lite så där klo av järn och Astrid Lindgren.