söndag 18 januari 2015

Metaperspektivet

Det finns saker som är extra roliga att göra och till ett av dem hör att tala inför människor som både vill hitta inspiration och få diskutera kring hur man inspireras själv och hur man inspirerar andra.

Det var alltså givande till max att få hänga i Borgå och prata om skrivande både ur mitt eget perspektiv och ur andras.

Gillar att anlägga metaperspektiv på skrivandet. Dessutom tror jag att det är hälsosamt att betrakta sitt skrivande utifrån och försöka förklara det. Jag lär mig allt en hel del själv. Vilket också gör att efteråt är jag som om någon blåst ut skallen på mig.

Hur som helst, glad som fasen är jag över att få göra just sånt där.

Med andra ord, ser fram emot nästa helg också, då det är skrivdag igen med fler att inspirera.

4 kommentarer:

Frida sa...

Låter peppande. Tror också det är bra att få fundera på nya aspekter av sitt skrivande för att någon tex ställer en oväntad fråga.

Mia Skrifver sa...

Frågorna är kanske inte alltid oväntade, för frågor i såna här sammanhang finns ju bara man hunnit fundera kring skrivande lite grann. Kanske mer att jag uppmuntrar till att ställa frågor och behöver kunna diskutera hur man kan lösa saker och ting. För det finns ju sällan bara ett svar. Utan många sätt att lösa skrivgrejer på beroende på vem man är och hur man får det att fungera.

Skriviver sa...

Det låter verkligen som en helt fantastisk sak att få göra. Metaperspektiv är guld. Men förstår att du blir helt slut av det. Du får se till att vila lite - eller det kanske du redan har gjort?

Mia Skrifver sa...

Jo. Jag brukar absolut tvinga mig till vila också för att klara av hektiska tider som att jobba alla veckoslut i januari, då behöver man ha ledigt mitt i veckan och ladda upp.