lördag 3 januari 2015

Mot slutet mot slutet

Vem bryr sig om att det är lördag? Jag måste läsa vidare. De sista metrarna av loppet är kvar ännu.

Det senaste jag läste, ja, fasen, om jag får säga det själv, och det får jag ju, satt fint den hångelsekvensen. För det finns i min trea, liksom, sånt också. Nödvändigt är det. Och javisst, kul att skriva även om balansera rätt varit a och o.

Inga omotiverade sexscener, nej då, det är som med allt annat i skrivandet, måste finnas en annan nivå också i sexet. Det har jag tänkt på, att vad betyder sex just i den här världen. Vad betyder det att stå och peta på varann? Vilken är baktanken alltså? Hur ska sexet kunna leda vidare, driva framåt, vara krävande och samtidigt, förstås förstås, puttra på lite trevligt och intrikat?

Så jag hastar vidare i textvärlden. Mot slutet, mot slutet.

7 kommentarer:

Skriviver sa...

Härligt att det sitter fint! Det är verkligen så roligt det där med hångel och sex. I rätt balans är det verkligen underbart, både att skriva och läsa. Okej - göra också :)

/Linda

Mia Skrifver sa...

Ha ha! Så sant så. Skriva, läsa, göra. Mycket bra med balans i allt.

Kati sa...

hehe, låter trevligt, både med hångelscener och att vara på väg mot slutet :)

Sofia Fritzson sa...

Heja på!

Mia Skrifver sa...

Kati: Mycket trevligt på alla sätt och vis.

Sofia: Tänx.

carolastromstedt sa...

Jag har haft svårt att hitta balansen i hånglet i mitt manus men nu tror jag att jag vet var ribban ligger efter att ha testat mig fram. Bra där att du är på väg mot slutet. Bra jobbat!

Mia Skrifver sa...

Huvudsaken är att man vet vad hånglet har där att göra. Tänker jag mig. Som med allt annat. Att det betyder något mer än hångel liksom. Hur mysigt som helst då.