torsdag 22 januari 2015

(Skriv)resväskan

Fick enorm lust att skriva om resor. 

Alltså helst så att jag själv befinner mig på resa och kan skriva reseskildring. Fast inte så där i traditionell mening, utan på nåt annat sätt. Jag menar inte för mycket miljö och vi var hit och vi var dit och där och här och upp och ner. Men poängen skulle vara att jag är på resa. Vilken attans tur då att jag har minst två resor inplanerade under våren. Även om det är ett tag dit. Så just nu får jag mest bara tänka att, sen så...

För som jag gick igång på resor. Klart det. Allt hör ju ihop med det egna projektet också. I och för sig även om jag hade valt tema modern teknik skulle jag säkert kunna koppla ihop det med mitt projekt, jag är rätt bra på att göra sånt. När man är inne i nåt speciellt då handlar allt om det. Medan jag skrivit min martrilogi så har allt kunnat inspirera vidare i det.

Dessutom, jag tror jag planerat för ungefär en veckas skrivkurs. Lätt mer än för en dag. Det är svårt att behärska sig när man väl går igång på ett ämne. Det är väl bra, kan ju användas i andra sammanhang. Jag är beredd liksom. För allt. Det är väl guidens uppgift också? Eller så beror det på att jag är ungefär sämst på att packa. Min (skriv)resväska är överfull.

5 kommentarer:

Kati sa...

Härligt, det får bli en heldagskurs då hehe. :)

Eva Karlsson sa...

Jag har också idéer om att skriva reseskildringar men på ett annat sätt än de vanliga. Någon gång i framtiden...

carolastromstedt sa...

Reseskildring från någon exotiskt plats vore som att slå två flugor i en smäll. Vistas på en trevlig plats OCH få skriva. Härligt!

Kati sa...

PS Jag skulle vilja resa någonstans, prata med en massa människor och skriva ner alla de olika levnadsöden man möter, alla fascinerande personer, i en enda bok.

Mia Skrifver sa...

Kati x 2: Det blir det, heldag. Och ja, det kunde bli spännande. Jag vet inte om jag skulle skriva ner dem i en enda bok, men oj vad jag skulle samla.

Eva: Och viktigast för att skriva reseskildring, är att man då behöver resa...

Carola: Just det, man måste vistas i mängd.