tisdag 10 februari 2015

Biter sig fast

Man ska inte råka titta på tv-program om kvalster i ögonfransarna. Det är inte så bra för liksom en enda tanke man har och kan utveckla.

För det blir ju så att även om man fattar att det är en naturlig del av ögonfransarna och att de där kvalstrens liv består i att vila och sen käka tills de är fulla av skit så tja, de liksom växer på nåt vis, kvalstren. Blir betydligt värre och mindre naturliga. I synnerhet om natten. Och sen släpper man det inte på dan heller.

Utan tänker, novell? Ögonfranskvalstren i en novell va? Hur de tar över mer än ögonfransar. Det biologiska stryker på foten och naturligheten viker hädan. Kvalstren biter sig fast.

Att sånt funderar jag på efter att ha titta på tv. Rekommenderas inte.

Och beklagar att jag kände mig tvungen att dela det med er.

6 kommentarer:

Skriviver sa...

oh, jag förstår precis din känsla! Avskyr sånt där. Och ändå så kan man liksom inte låta bli att titta på det ibland. Men novell - ja, det låter som ett intressant och obehagligt tema!

Pia Widlund sa...

Dom käkar till dom är fulla av skit, hahaha. Ett bra uppslag till novell. Kvalstret som tog över!!!!

Sofia Fritzson sa...

Har också sett ett sånt program en gång. De hade till och med utvecklat smak för mascara vill jag minnas! Oerhört fascinerande!

Mia Skrifver sa...

Skriviver: samtidigt erkänner jag att jag blir lite ivrig av kvalstermonster.

Pia: en fin bild va? Som det sades i programmet, tänk om det var ens livscykel att äta sig full av skit...

Sofia: man undrar vilket märke av mascara som är godast.

carolastromstedt sa...

Märker att du har samma sorts fantasi som jag. Tankarna skenar iväg mot det värsta tänkbara och så blir man ändå nöjd på något sätt för att man hittat en vinkling att skriva om det. Eller inte...

Mia Skrifver sa...

Och man blir också lite fundersam över hur man är lagd, att man liksom går igång på ögonfranskvalster...