måndag 2 februari 2015

Handled lider

Okej. Jag har liksom ont i höger handled. Det finns saker som är lustigare.

Det har pågått i två veckor. Jag har tänkt att det ska bli bättre. Det blir det inte. Så ringde till slut för att kanske nån skulle typ hjälpa mig. Nehe. Det här tycks höra till det man ska dras med. Eller jag ska väl få nånslags förband. Om två dagar.

Och hur lätt är det att vila handen när man ska skriva?

Jag har visserligen flyttat musen till vänster sida. Och övar mig på att koordinera om hjärnan så att handen inte hela tiden rör sig åt fel håll. Skriver mest med en hand. Eller jag försöker skriva med en hand men det går såååå långsamt.

Vilken otroligt bra start på att jag liksom ska börja skriva idag. Jädrans. Men jag ska nog få ihop lite ändå. Har ju ett minimalt dagsmål bara för att hålla mig i texten.

5 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Att byta plats på musen är bra, det har jag gjort. FÖrsök att stretcha ett par gånger varje dag, det kan vara enkla rörelser. Ta med axlarna lite och "veva runt" på armarna. Då kommer både blodet och rörelserna igång på ett bra sätt!

Sofia Fritzson sa...

Åh nej vad jobbigt! Hoppas din handled kryar på sig för det är inte kul att bara skriva med ena handen, det går ju så sakta :(

Eva-Lisa sa...

Nej, vad trist. Hoppas också att handleden blir bra igen snart.

Mia Skrifver sa...

Pia: Det är bra att påminnas om att veva med axlarna också. Ska bli alltså.

Sofia: Antingen sakta eller så skriver man ändå och då kommer alla i texten att ha ont överallt, för man måste ju vara rättvis...

Eva-Lisa: Ja, det hoppas jag också. Fast efter två veckor börjar jag undra.

Skriviver sa...

Oj, vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går över snart. Jag vet hur det är att behöva skriva när man har ont i händerna och det är verkligen inte roligt. Det är också väldigt svårt att bli bättre om man inte tar det lugnt...

Håller tummarna för att det ger sig snart!