söndag 1 februari 2015

Här firas det!

Tänk, 2012 i februari då började jag blogga, så firar väl typ bloggfödelsedag idag.

Vilket får mig mest att tänka på såna där ursäkter som "bortrest, firar ej" och det beror mindre på att jag inte skulle fira och mera på att jag liksom jobbat hela helgen och inte riktigt har energi att fira just nåt alls nu.

Samtidigt alltså, de där ursäkterna. Bortrest-stuffet. Alltså grejen att man behöver säga sånt, för alla behöver ju inte det. Jag börjar fundera på karaktären, vem och vad. Och tanken, att man flyr också. Undan ståhejet.

Och att själv firar jag ju glatt. Utom då förstås, när jag ska fira bloggfödelsedag, kanske också, för hur gör man det egentligen? Bjuder på virtuellt bubbel? Eller är det mer som när man har en liten servis och serverar kaffe, som barn gör?

Så tänk er det. Hur jag bullat upp. Sju sorters, förstås. Och servisen. Bubblet. För jag är ju här, nånstans, på nätet och firar. Lite trött, men glad också, att jag skrivit varje dag sen 2012 och jag har inga planer på att sluta. Även om jag kanske vissa dagar tänker att nä nu orkar jag inte, att bortrest tänker jag. Men det är jag ju inte. Skål!

6 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Virtuell skål och gratulerar!

Mia Skrifver sa...

Tackar!

Ileea sa...

Skål och grattis! Jag älskar imaginära tebjudningar, bubbelfester och liknande. Alla kan liksom delta på sina egna villkor. Jag kommer att tänka på den fjärde lektionen av Emilie Autumns "Lessons in Being A Wayward Victorian Girl": "When properly attired, invite yourself to the nearest Tea Party, or host one yourself. Guests are optional…"

Mia Skrifver sa...

Och av nån outgrundlig anledning tror jag att jag omedelbart skulle hitta mig själv på tebjudning med Alice och de andra två märkliga figurerna. Där skulle jag landa först, tror jag. Men god idé jag ska börja föreställa mig imaginära tebjudningar än här och än där.

Anna Hansson sa...

Grattis på bloggfödelsedagen!:)

Mia Skrifver sa...

Tackar!