torsdag 19 februari 2015

Lite uppiggande

Januari och februari. Det måste vara de segaste av månader. För mig i alla fall. Som att vada genom kola och tuggummi fast på hal is.

Det är liksom inte förkylning som får mig att bli zombie utan vädret och alldeles för lång tid tills det händer nåt mer. Behöver adrenalinkickar. Behöver solljus.

Då krävs att man får nåt lite uppiggande att fundera på. Som vad Kristina Hård ska skriva om på Litteratur Magasinet.http://www.litteraturmagazinet.se/kristina-hard


5 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag känner mig också seg även om jag inte är förkyld. Hoppas verkligen att det släpper snart :) Lite solljus ska nog råda bot på det hoppas jag :)

Sofia Fritzson sa...

Känner exakt samma just nu. Längtar efter vår och sol och energi!

emmaaskling sa...

Här med! Trött som aldrig förr och längtar efter sol och värme!

Susanne Olars sa...

Hahaha, dina formuleringar är ofta världens bästa start på dagen! "Som att vada genom kola och tuggummi fast på hal is!" Där satt den, den perfekta beskrivningen av årets första månader, och jag kommer le hela dagen! :-D

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: solljus är ett minimikrav.

Sofia: en soldans kanske?

Emma: jag upprepar solmantrat hela dagen lång. Hittills inget resultat.

Susanne: Det om nåt gör mig på gott humör. Om mina muttrande formuleringar får dig att le. Då segar jag vidare i kolaklibbet.