torsdag 5 februari 2015

Och där öppnades dörrarna

Ja jajajajajajaaaaaaaa! Och där var jag "hooked". Har trevat, famlat och fumlat. Men på 300 ord skrev jag in det jag behövde för att veta vad grejen är med huvudpersonen. Alltså hur hon kommer att förhålla sig till världen och varför.

Naturligtvis var det den där lite fantastiska delen i det hela, eller var det? För det känns väldigt sant och rätt. Inte flippat alls utan tja, rätt.

Hörs det hur nöjd jag är? Om inte, jag är himla nöjd. Jag är så nöjd med de där 300 orden för det är liksom de som går från en bra idé till att sammanfoga fler idéer till att jag suttit så pass att jag hittat vad det är som gör att det kommer att räcka hela vägen.

Nu återstår sittandet.

Men först ska jag gå och läsa stipendieansökningar.

Eller ska jag först läsa noveller i Mörne-tävlingen?

Ikväll ska jag i alla fall gå på Runebergsfirandet och käka Runebergstårta. Det är det viktigaste med Runebergsdagen.

8 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Tårta var ett tag sen jag åt, mums! Känns underbart när man klargjort visa saker svart på vitt. Då blir det enklare när man ska jobba vidare!

Sofia Fritzson sa...

Tjoho och hurra för att du kommit på!

carolastromstedt sa...

Det är väl mer en bakelse, eller? Oavsett är det gott med sötsaker :) Passar bra att fira med när det gått så bra med karaktärsbyggandet.

Mia Skrifver sa...

Pia: Absolut. Klargörande är liksom klargörande.

Sofia: Tjoho, säger jag med.

Carola: Kanske mer bakelse om man vill så, men det heter Runebergstårta inte bakelse.

Katarina sa...

Hurra för den känslan, fasen eller vad man ska kalla det. Så viktig. Och den där lilla tingesten såg ju riktigt spännande ut.

Mia Skrifver sa...

Fasen så viktig precis det.

frida sa...

Jaaaa!

Mia Skrifver sa...

Instämmer. Jaaaa!