onsdag 25 februari 2015

Om en månad

Om en månad ska jag vara klar med den här redigeringsrundan.

Deadline is a bliss. Jag blir mer rakryggad, benägen att sitta på min stol, får tindrande ögon och whatnot så fort jag vet hur det förhåller sig med tiden, vad jag jobbar emot liksom.

Och de allra bästa deadlines som finns är när någon annan berättar för mig att här går gränsen. Nu har jag alltså en sån. Om en månad ska jag ha jobbat om det som ska jobbas om.

Man kan tillägga att så mycket tid tror jag inte att jag haft förut. Kan också tilläggas, att det är något jag lyckligtvis inte vet om. Tusan vilken slacker jag skulle bli om jag trodde att en månad var mycket.

8 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Ja, det är märkligt hur olika fort tiden går beroende på vad man ska göra :)

Mia Skrifver sa...

Indeed it is.

Sofia Fritzson sa...

De allra bästa deadlines är sådana som andra satt åt en.

Mia Skrifver sa...

Och helst ska de vara utan möjlighet att tänja på.

Ebba Range sa...

Deadline är det bästa som finns!

emmaaskling sa...

Jag håller med! Arbetar allra bäst under tidspress :)

carolastromstedt sa...

Jag skulle behöva en deadline satt av någon annan just nu för att få lite mer eld i baken. Om jag sätter den själv är den inte värd ett ruttet lingon :-) Antar att det istället stavas disciplin :p

Mia Skrifver sa...

Ebba: Just det. Eller det finns en eller två saker som är bättre, men rätt bra är deadline (om man klarar den).

Emma: Ju mer press, dess mer jobbat.

Carola: Det är himla svårt att stava till dischipplin eller vad du nu sa.