onsdag 18 februari 2015

Tandläkaren och skatteverket

Nu skulle man ännu ta sig i kragen och beställa tid till tandläkaren.

Det är bra mycket lättare att boka tid hos frisören. Men tandläkaren och skatteverket... Nope. Brukar försöka få sånt gjort när jag liksom har bra flyt med annat. När jag som nu skramlat ihop prat jag ska hålla och börjat redigera och läser noveller. Att liksom där i samma tempo råka klämma in ett telefonsamtal till tandläkaren. Utan att jag riktigt ska märka hur det går till.

Bara det att jag kommer att märka för att ringa till tandläkaren betyder att först ska man vänta på att de svarar. Stå i kö. Alltså betala extra mycket telefontid för att nå fram till eländet.

Men borde alltså ta mig i kragen. Eller ta i telefonen. Ringa. Tandläkaren. Och nej, jag har inte tandläkarskräck. Bara ett lätt obehag. Eller en väldans hög tröskel för att ta itu med det.

7 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Hmm, skatteverket eller tandläkaren...jag fördrar skatteverket!!

carolastromstedt sa...

Jag har bett min tandhygienist att kalla mig en gång om året. Om ansvaret skulle ligga på mig att boka tid hos dem skulle det aldrig bli gjort så ja, jag förstår ditt motstånd.

Susanne Olars sa...

Haha, de där himla trösklarna, de kan verkligen vara skyhöga! :-D

susanneahlenius.com sa...

Föredrar Skatteverket �� och på tal om tandläkare så gick tyvärr min bort för några månader sedan som jag gått hos i över tjugo år. Nu måste jag hitta en ny vilket jag drar mig för.

Mia Skrifver sa...

Pia: vem gör inte det.

Carola: Önskar jag hade en sån.

Susanne: och de växer...

Susanne: Vad trist. Och förstår precis.

Skriviver sa...

Känner verkligen igen mig. Ringde häromveckan för att jag börjar få ont i en tand. Det är ofta så det blir för mig och inget jag kan rekommendera. Så ring nu!

Mia Skrifver sa...

Efter dagens ivriga arbetspass så ringde jag. Så det är gjort. Det har tagit mig ungefär fyra månader.