fredag 20 mars 2015

Det tar sig

The stuff man sparar på i sitt klädskåp. Jag har alltså ägnat min lediga dag åt att rensa klädskåpet.

Om jag var lika radikal med bokhyllan skulle jag rent av kunna få plats för böcker... Men så roligt ska vi inte ha. Böckerna ska stå där de står om jag så ska bli tvungen att överväga dubbla rader.

I övrigt ska jag väl ta mig till en butik. Mer spänning än så vill jag inte ha just nu. För igår släpptes också den lunginflammerade mannen ut från sjukhuset, så det mesta handlar om att ta det lugnt bara.

Medan jag röjde klädskåp tänkte jag på att om två veckor åker vi till Spanien. Det ska bli himla skönt att andas Medelhavsluft under påsk.


5 kommentarer:

Skriviver sa...

Å vad skönt att han är hemma! Vilken pärs för er allihop. Det blir verkligen perfekt med lite luftombyte till påsken.

Mia Skrifver sa...

Ja, och förväntningarna har vuxit i synnerhet som det i ett läge var osäkert om han skulle få flyga, men det får han alltså.

Pia Widlund sa...

Jag rensade bokhyllan för några år sen, tre hyllmeter försvann...

Susanne Olars sa...

Själv tänker jag mig fjälluft i påsk, men Spanien, det låter ju underbart alltså!
Böckerna har jag just röjt runt bland. Trixet är att gömma en massa böcker i lådor, och VIPS får man plats att köpa en massa nya! (Särskilt praktiskt att göra i nära anslutning till bokrean!) :-)

Mia Skrifver sa...

Pia: imponerande. Jag vet inte hur man rensar böcker. Bara hur man skaffar fler.

Susanne: fjälluft eller havsluft. Hälsokur är båda.