torsdag 19 mars 2015

För muttrandets skull

Well hell. Där satt den. Punkten. Den sista.

(Optimistisk som jag är tänker jag att om jag ska köra igenom nån sjukdom så är det dags nu, för har nån dag över. Kan också avstå. Kan helt enkelt ha nån dag över utan att sjuka till det.)

Mest dock förvåningens finger i häpnadens mun. Blev tvungen att lägga bubblet på kylning. För att jag ska förstå att det kanske är sant, att just den här redigeringen är gjord.

Jag kommer att få jobba mer med slutet. Och säkert ett och annat här och där. Ja, språket förstås. Men tja, jag tror att det är dags för utomjordingarna att käka chokladkaka. Och för mig att dricka bubbel.

Det mesta av kommentarerna har jag försökt lyssna på, rätta mig efter. För jag tänker att det man gör med ett manus är att man skickar in ett förslag och sen är man nöjd och glad när någon tar sig tid att kommentera det och då muttrar man irriterat och sen fogar man sig. Jag gör så i alla fall, i synnerhet muttrandet. För när jag muttrat klart vet jag att det blev bättre. Men muttrar ändå. För sakens skull. Muttrandets skull.

Att, skål!

10 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Jippie!!!

Susanne Olars sa...

Hurra, choklad och skumpa i roligt sällskap, jag önskar jag vore där! :-D Istället reser jag mig upp här hemma, bugar och säger Enastående bra jobbat!

Skriviver sa...

Super! Vilken grej. Är du säker på att du bara ska ha någon dag ledigt? Om det var jag kanske jag hade tänkt mig mer en vecka - åtminstone...

carolastromstedt sa...

Tjohoooo, och skål!! Bra jobbat Mia!

Kugge sa...

Åh, skål! HURRA! Drick mycket bubbel nu!

Sofia Fritzson sa...

SKÅL!

Mia Skrifver sa...

Pia: Second that.

Susanne: Jag ser det hända. Tur man har fantasi.

Skriviver: Nå det skulle ju vara trevligt, men jag har betalt för att skriva genom stipendier och dessutom känner jag för att återvända till det där Projekt KB så nästa vecka ska jag nog försöka ta ta i det igen.

Carola: Skål indeed!

Kugge: Måste troligen införskaffa mer för att kunna fira varenda liten bit av hur bra det känns.

Sofia: Stort skål du med!

emmaaskling sa...

Skål! Vad härligt!! Njut nu av lite ledigt, man behöver det :)

Eva-Lisa sa...

Härligt och skål! :)

Mia Skrifver sa...

Emma: ska försöka njuta till max.

Eva-Lisa: Härligt är det!