måndag 30 mars 2015

Förtjäna sin semester

Kort vecka. Kort vecka. Sen åker jag iväg. Men först:

ska det läsas x-antal noveller och funderas på skrivprat+workshop. Alltså man MÅSTE förtjäna sin semester. Så tusan som här ska förtjänas.

Dessutom är alla arbetsuppgifter förberedda sedan länge så det ska väl bli lätt. Eller är det just därför som det blir extra svårt? För att det är så förberett, så gjort förut, att det nästan (nästan) blir svårt att sätta igång. Och jag hittar mig plockandes bland tvättkläder. Eller om jag gräver fram resväskan.

Nej. Förtjäna sin semester var det. Jag skärper mig. Lite.

5 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Håller med! Och som författare förtjänar man nästan alltid sin semester, för det är ju så sällan man har någon sådan :)

Mia Skrifver sa...

Sant. Man borde definitivt ha mer semester.

Sofia Fritzson sa...

Men precis, sällsynt semester förtjänas absolut!

Pia Widlund sa...

Visst är det så, vi som skriver, tänker hela tiden. Nya idéer, ny inspiration, nya tankar. Vi borde självklart ha minst 5 veckor till...

Mia Skrifver sa...

Sofia: Och det gäller att ta i när man väl kan.

Pia: Minst.