söndag 1 mars 2015

Jobbig söndag

Ägnat hela dan åt att sitta i ett väntrum på akuten. Och att man får vänta.

Ett av mina barn fick hög feber och ont i såna delar av huvudet att vi bestämde att hellre dit än inte. Och den första sjuksköterskan skulle jag gärna säga nåt fult åt för hon var inget vidare. Däremot var läkaren bra. Och de följande provtagningssköterskorna också.

Nu är vi i alla fall hemma och hoppas på att vi oroat oss i onödan. Men inte är det liksom roligaste söndan. Tar också några timmar innan vi kan ringa om provresultat. 

4 kommentarer:

Kugge sa...

Huu! Hoppas det snart blir bättre. Har inga egna barn men kan tänka mig att man blir helt livrädd varje gång de mår dåligt. :(

Pia Widlund sa...

Hoppas allt är ok. Bra att åka in i alla fall, man vet aldrig vad det kan vara!

Frida sa...

Usch vad otäckt Mia, hoppas verkligen att det inte är någonting allvarligt och at ni slipper fler otrevliga sjuksköterskor. Kram.

Mia Skrifver sa...

Kugge: De mår inte så ofta så där riktigt jättedåligt så ja, man blir rädd.

Pia: Jo, allt är okej, tror jag. Nu.

Frida: Inte så farligt, mer att symptomen var konstiga, men nu är det hyfsat. Och sjuksköterskan, tja, jag överväger att använda mig av henne...