torsdag 26 mars 2015

Poddsnack och annat skrävlande

Torsdag och Fantastisk podd-tajm i form av Västkustskt (säg alla bokstäverna i det ordet och fort några gånger, piggar upp, alltid) snack om Tips, tricks och blandat småprat. Alltså Susanna Björnberg, Pål Eggert, Susanna Nissinen, Fredrik Persson och hedersgäst Christin Ljungkvist är det som jonglerar med pratet.

Eftersom jag själv satt och snackade med mina medpoddare igår är det ju hur fenomenalt som helst med en nypodd idag.

I synnerhet som jag ska åka buss till Helsingfors, vilket betyder att poddlyssning ska det bli och sen ska jag småprata eller storskrävla - hur man nu vill definiera att hänga med vän. För så klart, finns boken i katalogen och jag har ju skickat in manus, hög tid, HÖG TID, att skåla i ytterligare bubbel. Tror inte man kan göra det för ofta. Har läst att det skärper minnet. Jag väljer att tro på den forskningen.

Vad ska ni prata om idag då?


9 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Föreställning ikväll så jag får hålla mig till mina repliker!

Mia Skrifver sa...

Lycka till då, lyckospark och sånt!

Sofia Fritzson sa...

Tydligen lite om vädret ...

Mia Skrifver sa...

Ett ämne som i synnerhet så här års är en outsinlig källa. Sa du nåt klokt om vädret? Som att skärp dig vädret...

Eva-Lisa sa...

Låter härligt!
Jag pratar om mål och kan snart skåla jag med :)

emmaaskling sa...

Har högläsning av manus 3 (i mitt tysta hus) en allra sista gång innan det åker iväg på lite vift.

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Bra med mål i sikte.

Emma: Väggarna hör dig. Och du själv förstås.

Skriviver sa...

Pratar inte så mycket, utom med mig själv och Filurpojken, som vanligt. Men jag ska genast lyssna på Fantastisk podd! Alltid lika roligt :)

Mia Skrifver sa...

Skriviver: I bästa sällskap då. Vänlighet mot det egna sällskapet rekommenderas.